Assalamualaikum w.b.t kepada sahabat sekalian..





pernahkah anda merasa sunyi..sepi..kosong.. rasa tiba-tiba satu perasaan dimana anda berasa keseorangan tanpa sesiapa di sisi. pernahkah anda lalui saat-saat dimana anda perlukan seseorang pada saat genting itu, tapi alangkah hampanya anda kerna tiada siapa yang peduli atau tiada siapa yang berada bersamamu tika itu.. teman anda ketika itu hanyalah sepi dan air mata yang membasahi pipi. pernahkah anda merasa hidup ini tiada pengertiannya. tika itu yang anda rasakan duka tanpa hentinya.. anda merasa bilakah semua ini akan berakhir. bilakah anda akan merasa gembira semula. bilakah anda ingin gelak ketawa. bilakah sinar ketenangan akan muncul semula.




duhai sahabatku.. bangkitlah dari kesedihan yang berpanjangan itu. apabila anda berasa sepi.. sendiri.. pernahkah anda berfikir Allah sentiasa bersamaMu.. Dialah Tuhan sekalian alam..Dialah yang menciptakan kita daripada tiada kepada ada..dan daripada ada kepada tiada semula. Meskipun seisi dunia tiada bersamamu tapi yakinlah ALLAH sentiasa ada di sisiMu..
Dia sentiasa mendengar setiap rintihanMu di sepertiga malam. Bahkan semakin dekat kamu menghampiriNya semakin dekat DIA mendekatiMu..setiap titisan air matamu yang jatuh kerana kekesalanmu atas dosa-dosa lalu itulah yang menjadi pemadam api neraka yang mara menyala.bangkitlah duhai teman..sesungguhnya dengan mengingati Allah pasti hatimu akan peroleh ketenangan. segala yang datang kepadamu.. yang menjadi milikmu itu adalah pinjaman sementara oleh Allah.. jangan pernah kamu merasa sedih akan sesuatu yang hilang darimu. Kerana sebenarnya pasti ada hikmah di sebalik semua yang terjadi. berbaik sangkalah pada semua perkara yang berlaku. Ubati kesedihan di hatimu dengan SABAR dan REDHA akan ketentuanNya.
Sesungguhnya kita seharusnya bersyukur pada ALLAH..dengan sedikit kehilangan nikmat yang diberi sebenarnya memberi satu nikmat yang lebih baik.. Allah mahu kita belajar erti SABAR dalam menempuh ujian yang datang. bukankah setiap kesulitan terselit hikmah.. tidakkah itu tanda KASIH SAYANG RABB pada hambaNya.. masyaAllah..

oleh itu duhai sahabat.. sama-samalah kita renungi semula.kita muhasabah diri kita. bangkitlah dari kesedihan.. jadikanlah ALLAH SANDARAN KITA..ayuh!!!!

0 comments:

Post a Comment