Salam ramadan buat semua..maaflah kepada sahabat2 kerana tidak punya banyak masa untuk update blog nie..masih dalam proses blajar..hurm dari mana ye nak mula.. ok pada detik awal ini biarlah kita mulakan dengan renungan..cuba bayangkan sekarang nie sudah masuk hari ke 27 ramadhan...agak2 sahabat lah bagaimanakah amalan kita pada ramadhan ini sudah mencapai piawai..maksud ana adakah telah dipenuhi hari2 dlm ramadhan itu dengan pengisian rohani seperti qiam, tadarus Al quran, zikrullah dan lain..( buat renungan ana juga)..adakah kita telah capai semuanya itu dan yang paling penting adakah melalui madrasah ramadhan ini secara tidak langsung dptkah kita terusan amalan sunat tersebut pada bulan2 lain..pada hemat ana kadang kala amalan2 sunat seperti yang ana sebut sebelum ini hanyalah dilakukan pada bulan ramadhan..namun sayang skali pada bulan2 lain kita tinggalkan..( nauzubillah moga dijauhkan).
seharusnya melalui madrasah radhan yang kita ambil ini mendidik diri kita untuk terus istiqamah dan terus istiqamah dalam melakukan ibadah kepada Allah.. sebagai contoh jika semasa ramadah kita gunakan sehari satu juz dlm tadarus Alquran makanya cubalah untuk kita teruskan amalan tersebut pada bulan lain dan yang paling baik kita lakukan penambahbaikan..
masyaAllah betapa Allah itu Maha Penyayang ..secara peribadi ramadhan kali ini mempunyai makna tersendiri buat ana..pelbagai perkara yang kadang kala membuat hati kecil ini berasa gembira mahupun bersedih..itulah lumrah kehidupan kan..Allah knows best..akhir kalam apa yang ana nak simpulkan adalah moga di saat-saat akhir ramadah karim ini marilah kita memperbanyakkan lagi amalan bukannya belian (hehe..berpada2 dalam berbelanja). kerana kita tidak biasa ketahui adakah kita mampu menemui ramadhan akan datang..waallahualam..
oleh itu salam perjuangan buat sahabat2 ku ^_^